ALAPOK
A vállalkozói tevékenységben szinte mindegyik vállalkozó téved ha azt hiszi, hogy a munkájáért fizetség jár. A megrendelők szerint csak az jelent értéket számukra, ha a vállalkozó megoldja azt a problémát, aminek a megoldására szakember nélkül nem képes.
ÉRTÉK
Az értékességet a termék vagy szolgáltatás funkcióképessége szerint határozhatjuk meg. A felesleges funkciókat, melyek nem szükségesek a használatban, a vevő nem szeretné megfizetni. A termékgyártó kétféle árat kalkulál a termék árképzésében: a szükséges és a potenciális funkció teljesítés értékét. A lehetséges használati funkciók értékét is ismertetni kell amit a vevő vagy elfogad vagy sem. Az értékesítőnek figyelembe kell venni a saját felkészültsége mellett a vevő igényeit is.
SZAKMAI SZÓKINCS
Aki elad valamit, annak jól kell ismernie az értékesítés szakkifejezéseit. Ennek a fejlesztését a "Szófogadó" program segíti.
MEGRENDELŐINK ÉRTÉKE
Aki a megrendelő és a megrendelés fogalmakat összetéveszti meglepődve olvashatja a következőket:
A megrendelő értéke = a vásárlásai nyomán a gyártó/szolgáltató számlájára eljuttatott vételárral + a lehetséges vásárlásai alkalmával összesen elkölthető pénzzel.
A "fogd a pénzt és fuss" jelszó már idejétmúlt, mert aki a könnyen és gyorsan megszerzett vételárat zsebre vágva örül a sikernek, korán örül, nem veszi észre, hogy nagy hibát követ el, ha elengedi a vevő kezét, nem törődik vele, hogy kapcsolatban maradnak-e vagy sem. Ha a vevő évente csak 10.000 forintot költ el az üzletünkben és még csak 30 éves, akkor élete hátralévő részében - ha még 50 évig él - legalább 50 x 10.000 forintot költene el, ami lássuk be 500.000 Forint. Ennyit veszít aki nem törődik a vevőjével.
Évi 100 vevő esetén a vevő érték a fenti példában 50.000.000 Forint. Ezer vevő esetén 500.000.000 Forint. A vállalkozások ezzel a szemlélettel gazdagabbá válhatnak. És még nem vettem figyelembe, hogy a vevők naponta költenek.
Érdemes megszorozni a vevők számát ilyen módon és ha az eredmény nagy, akkor erre figyelmeztetni kell az alkalmazottakat is.
_____________________________________________________________
AZ ÉRTÉKESÍTÉS MŰVÉSZETE
Hideghívás
Telefonálás
Emberismeret
Bőség
Motiváció
MLM