A résztvevők megismerik a korszerű prezentáció alapelveit, gyakorolják a különböző prezentációs módszerek és technikák alkalmazását.
Feladatunk
Oktatási, tanulási módszer és az értékelés módja
Értékelés
A tréningen való részvétel és a házi dolgozat eredménye alapján, gyakorlati jeggyel.
Néhány gondolat a prezentációról
Az üzleti élet izgalmas része a nyílvános szereplés. A prezentáció olyan produkció, melynek célja a közönség megnyerése, igényeinek kiszolgálása. A felkészült előadó forgatókönyv szerint dolgozik. A vizuális segédeszközök a mondanivaló alátámasztását végzik, ezért fontos a vizualizálás, a képek kompozíciója. A kitűzött cél elérése mellett az előadó hatásától függ a közlés elfogadása és megértése. Ha sikeres a prezentáció a közönség megszereti az előadót és elfogadja a mondanivalóját. Aki nem készül fel a premierre, az elbukik.
Ha a szinházban fontosnak tartjuk a próbákat, a szereplők felkészülését és produkcióját, a prezentáció műfajában is természetesnek kell tekintenünk a szakmai ismereteket és a felkészülést.
Az utólérhetetlen vállalatirányítási rendszereket, a szervezetfejlesztést, a közönség számára adatokat szolgáltató statisztikákat is érdekessé tevő jól előállított prezentáció a szervezeti folyamatok motorja lehet.
Mindíg törődnünk kell a mondanivalóval, de még többet kell foglalkoznunk a közönség bevonásával, mert az ismeretátadás és átvétel akkor éri meg a ráfordítást ha az üzenetközlő és hallgatói kapcsolat elevenné válik. Az egyoldalú információáramlást fel kell váltania a többoldalú kommunikációnak. Szüntessük meg a munkahelyeken a passzivitást, aktivizáljuk a szereplőket.